Последни материали

Студент
Сподели нов файл на тема » Сестрински грижи при инфекциозно болни « в научна област » Медицина «

Студент
Сподели нов файл на тема » Палиативни грижи СГ « в научна област » Медицина «

Студент
Сподели нов файл на тема » Равновесие на герберови греди « в научна област » Механика «
Последни въпроси

Студент
Имам нужда от помощ по дисциплина »рехабилитация и ерготерапия« в научна област »Медицина«

Студент
Имам нужда от помощ по дисциплина »История на българските земи 15-17в« в научна област »История и археология«

Студент
Имам нужда от помощ по дисциплина »СГ педиатрия и СГ за възрастни« в научна област »Медицина«
Тук можете да помогнете на Ваш колега. Отговорът с най-много благодарности се счита за най-добър. Важно е да си помагаме!
Зададен от: | ||
---|---|---|
![]() | Студент | Отговори: 1 Преглеждания: 424 |
14.01.2022, 14:41

Научна област: Философия
Дисциплина: философска антропология и етика
Висше училище: Великотърновски университет "Св.Св.Кирил и Методий"
Можете ли да ми помогнете от кои автори са цитатите:
1.Това което е най-удивителното, е по какъв начин душите се съединяват с телата и стават живи същества. В пълния смисъл на думата това е най-удивителното и непонятното за човека, а именно това е и човека.
2.Не смей да любиш Бог по-малко заради това, че нямаш много, а го обичай още повече за това, че много ти е дадено.
3.Не е трудно да избегнеш смъртта атиняни, но което е много по-трудно – да избегнеш порочността, тя ни настига много по-стремително от смъртта.
4.Без да презираме порочния човек, трябва да го съжаляваме, а себе си да поздравим с приятния си нрав и да благодарим на небето, че не ни е дало нищо от онези вкусове и страсти, които биха ни принудили да градим щастието си върху нещастието на другите.
Дисциплина: философска антропология и етика
Висше училище: Великотърновски университет "Св.Св.Кирил и Методий"
Можете ли да ми помогнете от кои автори са цитатите:
1.Това което е най-удивителното, е по какъв начин душите се съединяват с телата и стават живи същества. В пълния смисъл на думата това е най-удивителното и непонятното за човека, а именно това е и човека.
2.Не смей да любиш Бог по-малко заради това, че нямаш много, а го обичай още повече за това, че много ти е дадено.
3.Не е трудно да избегнеш смъртта атиняни, но което е много по-трудно – да избегнеш порочността, тя ни настига много по-стремително от смъртта.
4.Без да презираме порочния човек, трябва да го съжаляваме, а себе си да поздравим с приятния си нрав и да благодарим на небето, че не ни е дало нищо от онези вкусове и страсти, които биха ни принудили да градим щастието си върху нещастието на другите.
Ваш колега има нужда от файл?
Можете да споделяте учебни материали директно в платформата! Така те ще бъдат полезни и за други Ваши колеги. След като споделите файл, Вие можете да поставите линк към него, като отговор на въпроса. Благодарим Ви!
ВНИМАНИЕ!
Предлагането на платени услуги за изготвяне/предоставяне на материали е и винаги е било забранено в платформата! Нарушението на това правило ще води до деактиваране на профила.

От: Стелян Караманов
Висше училище: Великотърновски университет "Св.Св.Кирил и Методий"
27.01.2022, 14:31
Висше училище: Великотърновски университет "Св.Св.Кирил и Методий"
27.01.2022, 14:31
относно 3тия цитат
Личността и животът на Сократ демонстрират триединството на мисъл, реч и действие и са непосредствен израз на основополагащата идея за жизнено смислова реализация на човека в античното общество. За Сократ мъдрият човек /ако е действително мъдър и разумен/, е същевременно и добродетелен, а моралната удовлетвореност води неминуемо до истинска наслада и щастие. Знанието и разумът посочват пътя към нравственото съществуване, а то от своя страна обуславя радостта от прекрасно-справедливото и възвишено-добродетелното.
Мислителят непрекъснато напомня за необходимостта за това, че трябва да се живее не въобще – а справедливо, трябва да ценим не живота като такъв, а добродетелния живот. „Не е трудно да се избегне смъртта атиняни – обръща се той – но, което е много по-трудно – е да избегнеш порочността, тя ни настига много по-стремително от смъртта”./ 39b/, и „така, най-голямото благо за човека – е всекидневното беседване за добродетелите, изпитвайки и себе си и другите.”/37с-38/.
ппс: виж лс
Благодаря (3)Личността и животът на Сократ демонстрират триединството на мисъл, реч и действие и са непосредствен израз на основополагащата идея за жизнено смислова реализация на човека в античното общество. За Сократ мъдрият човек /ако е действително мъдър и разумен/, е същевременно и добродетелен, а моралната удовлетвореност води неминуемо до истинска наслада и щастие. Знанието и разумът посочват пътя към нравственото съществуване, а то от своя страна обуславя радостта от прекрасно-справедливото и възвишено-добродетелното.
Мислителят непрекъснато напомня за необходимостта за това, че трябва да се живее не въобще – а справедливо, трябва да ценим не живота като такъв, а добродетелния живот. „Не е трудно да се избегне смъртта атиняни – обръща се той – но, което е много по-трудно – е да избегнеш порочността, тя ни настига много по-стремително от смъртта”./ 39b/, и „така, най-голямото благо за човека – е всекидневното беседване за добродетелите, изпитвайки и себе си и другите.”/37с-38/.
ппс: виж лс