Последни въпроси
Франческа Христова
Студент
Студент
Имам нужда от помощ по дисциплина »Медицина« в научна област »Медицина«
Диди Г
Студент
Студент
Имам нужда от помощ по дисциплина »Фармакогнозия« в научна област »Фармация«
Васил Парушев
Студент
Студент
Имам нужда от помощ по дисциплина »Механика« в научна област »Транспорт, корабоплаване и авиация«
Последни материали
Анонимно споделяне
Студент
Студент
Сподели нов файл на тема » Теория на възпитанието « в научна област » Педагогика «
Анонимно споделяне
Студент
Студент
Сподели нов файл на тема » Картинен речник на френски език « в научна област » Език - Френски «
Анонимно споделяне
Студент
Студент
Сподели нов файл на тема » Организационно поведение Панайотов « в научна област » Психология «
Тук можете безплатно (след регистрация) да свалите помощен материал, споделен от ваши колеги. Препоръчително е да проверите сваления файл с антивирусна програма.
Споделено от: | ||
---|---|---|
Анонимно споделяне | Сваляния: 140 Коментари: 0 Благодаря: 10 |
25.05.2020, 21:02
Висше училище: Университети извън България
Научна област: Психология
Дисциплина: Диференциална психология
Тип файл: Лекция
Файлов формат: .DOCX
I._МЕТОДОЛОГИЯ.
1._Предмет на диференциалната психология.
Възникване на диференциалната психология. Основни проблеми. Психология на индивидуалните различия и психология на индивидуалността. Методи на диференциалната психология.
II._ОСНОВНИ ИНТЕГРАЛНИ ИНДИК АТОРИ ЗА ИНДИВИДУ АЛНИТЕ РАЗЛИЧИЯ
3._Интелектът като интегратор на когнитивната сфера. Функции на интелекта. К онцептуализация на интелекта:
а)_първи стъпки в теоретизирането на проблематиката (F.Galton, A.Binet, W.Stern) б)_факторен подход (Ch.Spearman, L.Thurstone, J.Guilford, R.Cattell) в)_информационен подход (R.Sternberg)
г)_множественост на интелекта (H.Gardner)
д)_био-екологичен подход (S.Ceci)
4._Теория и практика на прилагането на тестовете за интелигентност: употреба и злоупотреба с този клас тестове. Ограничения, валидни при индивидуалната диагностика.
5._Метафората за "чертите на личността" като обяснителен принцип за индивидуалните различия.
6._К онсистентност на поведението. Стабилност на чертите на личността във времето. Последици от чертите на личността. Парадокс на консистентността.
7._Локус на контрола. Перцепцията за причинност в поведението. Външен и вътрешен локус на контрола. Скала на Rotter. Регулативни функции на локуса на контрола в поведението.
8._К огнитивен стил. Въвеждане на понятието. Теория за психологическата диференциация (H.Witkin). К огнитивен стил и когнитивна сложност. Видове когнитивен стил и тяхното измерване. Регулативни функции на когнитивния стил в поведението.
9._Личностни конструкти. Теория на G.Kelly. Възможности на техниката на "репертуарните решетки". Перспективи пред теорията за личностните конструкти (D.Bannister).
10._Идеята за психологическите типове. Meyer's-Brigg's Type Indicator. III._ФАК ТОРИ, ОБУ СЛАВЯЩИ ИНДИВИДУ АЛНИТЕ РАЗЛИЧИЯ.
11._Наследственост. Изследвания на близнаци, отгледани отделно. Интелект и наследственост. Наследственост и личност. Влияние на наследстевността върху поведението.
12._Социален и културен контекст. Лонгитюдни изследвания. Последици от социалната депривация и от обогатяването на социалната среда за интелекта и личността.
13._Взаимодействие между наследствеността и средата.
14._Ситуацията като фактор, стимулиращ индивидуалните различия. Механизми и модели на взаимодействие между ситуацията и личността.
IV._ГРУ ПОВИ РАЗЛИЧИЯ
15._Различия между половете: К огнитивни функции. Мотивация. Особености на личността. Постижения. Сексуално-ролеви очаквания и стереотипи. К ооперативност и стремеж към съревнование.
16._Различия, свързани със социалната принадлежност. Интелигентност, мотивация, ценности, постижения от позицията на социалната принадлежност. Различия, породени от местоживеенето (град - село). Аспирации и агресия и тяхната връзка със социалната принадлежност. Възможности за адаптация при смяна на социално-културната принадлежност.
17._Общосоциален резонанс на знанията, генерирани от диференциалната психология: разбиране за основите на човешките права, междуетнически и междурасова толерантност.
Нужна е регистрация!Научна област: Психология
Дисциплина: Диференциална психология
Тип файл: Лекция
Файлов формат: .DOCX
I._МЕТОДОЛОГИЯ.
1._Предмет на диференциалната психология.
Възникване на диференциалната психология. Основни проблеми. Психология на индивидуалните различия и психология на индивидуалността. Методи на диференциалната психология.
II._ОСНОВНИ ИНТЕГРАЛНИ ИНДИК АТОРИ ЗА ИНДИВИДУ АЛНИТЕ РАЗЛИЧИЯ
3._Интелектът като интегратор на когнитивната сфера. Функции на интелекта. К онцептуализация на интелекта:
а)_първи стъпки в теоретизирането на проблематиката (F.Galton, A.Binet, W.Stern) б)_факторен подход (Ch.Spearman, L.Thurstone, J.Guilford, R.Cattell) в)_информационен подход (R.Sternberg)
г)_множественост на интелекта (H.Gardner)
д)_био-екологичен подход (S.Ceci)
4._Теория и практика на прилагането на тестовете за интелигентност: употреба и злоупотреба с този клас тестове. Ограничения, валидни при индивидуалната диагностика.
5._Метафората за "чертите на личността" като обяснителен принцип за индивидуалните различия.
6._К онсистентност на поведението. Стабилност на чертите на личността във времето. Последици от чертите на личността. Парадокс на консистентността.
7._Локус на контрола. Перцепцията за причинност в поведението. Външен и вътрешен локус на контрола. Скала на Rotter. Регулативни функции на локуса на контрола в поведението.
8._К огнитивен стил. Въвеждане на понятието. Теория за психологическата диференциация (H.Witkin). К огнитивен стил и когнитивна сложност. Видове когнитивен стил и тяхното измерване. Регулативни функции на когнитивния стил в поведението.
9._Личностни конструкти. Теория на G.Kelly. Възможности на техниката на "репертуарните решетки". Перспективи пред теорията за личностните конструкти (D.Bannister).
10._Идеята за психологическите типове. Meyer's-Brigg's Type Indicator. III._ФАК ТОРИ, ОБУ СЛАВЯЩИ ИНДИВИДУ АЛНИТЕ РАЗЛИЧИЯ.
11._Наследственост. Изследвания на близнаци, отгледани отделно. Интелект и наследственост. Наследственост и личност. Влияние на наследстевността върху поведението.
12._Социален и културен контекст. Лонгитюдни изследвания. Последици от социалната депривация и от обогатяването на социалната среда за интелекта и личността.
13._Взаимодействие между наследствеността и средата.
14._Ситуацията като фактор, стимулиращ индивидуалните различия. Механизми и модели на взаимодействие между ситуацията и личността.
IV._ГРУ ПОВИ РАЗЛИЧИЯ
15._Различия между половете: К огнитивни функции. Мотивация. Особености на личността. Постижения. Сексуално-ролеви очаквания и стереотипи. К ооперативност и стремеж към съревнование.
16._Различия, свързани със социалната принадлежност. Интелигентност, мотивация, ценности, постижения от позицията на социалната принадлежност. Различия, породени от местоживеенето (град - село). Аспирации и агресия и тяхната връзка със социалната принадлежност. Възможности за адаптация при смяна на социално-културната принадлежност.
17._Общосоциален резонанс на знанията, генерирани от диференциалната психология: разбиране за основите на човешките права, междуетнически и междурасова толерантност.
Информация за авторски права
Платформата не носи отговорност за авторските права и съдържанието на споделените в нея учебни материали. Ако споделен учебен материал нарушава Вашите авторски права се свържете с нас незабавно.
Все още няма коментари за този файл.