Последни материали
Мария Димитрова
Студент
Студент
Сподели нов файл на тема » Методика на социално- педагогическите въздействия « в научна област » Педагогика - Социална «
Антон Каро
Студент
Студент
Сподели нов файл на тема » Основи на сугестологията « в научна област » Педагогика «
Анонимно споделяне
Студент
Студент
Сподели нов файл на тема » ЕКСТРЕМНИ СПОРТОВЕ В БЪЛГАРИЯ « в научна област » Счетоводство и финанси «
Последни въпроси
Десислава Тимова
Студент
Студент
Имам нужда от помощ по дисциплина »Социална Педагогика« в научна област »Педагогика«
Петрана Пулевска
Студент
Студент
Имам нужда от помощ по дисциплина »Клинична психология« в научна област »Психология«
Андриана Петрова
Студент
Студент
Имам нужда от помощ по дисциплина »Обща и възрастова психология« в научна област »Психология«
Тук можете да помогнете на Ваш колега. Отговорът с най-много благодарности се счита за най-добър. Важно е да си помагаме!
Зададен от: | ||
---|---|---|
Студент | Отговори: 1 Преглеждания: 353 |
08.02.2022, 16:53
Въпрос към: Софийски Университет "Св. Климент Охридски"
Дисциплина: Невропсихология
Здравейте! Нуждая се от материали, свързани със слухови нарушения при деца и възрастни (как слуховите нарушения влияят на развитието на речта, развитието на психиката при лица с увреждания от гледна точка на невропсихологията). Благодаря!
Дисциплина: Невропсихология
Здравейте! Нуждая се от материали, свързани със слухови нарушения при деца и възрастни (как слуховите нарушения влияят на развитието на речта, развитието на психиката при лица с увреждания от гледна точка на невропсихологията). Благодаря!
Ваш колега има нужда от файл?
Можете да споделяте учебни материали директно в платформата! Така те ще бъдат полезни и за други Ваши колеги. След като споделите файл, Вие можете да поставите линк към него, като отговор на въпроса. Благодарим Ви!
ВНИМАНИЕ!
Предлагането на платени услуги за изготвяне/предоставяне на материали е и винаги е било забранено в платформата! Нарушението на това правило ще води до деактиваране на профила.
От: Александра Минчева
Висше училище: Софийски Университет "Св. Климент Охридски"
10.02.2022, 11:26
Висше училище: Софийски Университет "Св. Климент Охридски"
10.02.2022, 11:26
Функциите на кората на главния мозък и близкото подкорие, свързани с
образуването на условните рефлекси, И. П. Павлов нарече висша нервна дейност.
Качествените разлики в проявите на висшата нервна дейност при човека и при
животните са говорът и свързаните с него процеси на мислене. Дейността на висшите
отдели на ЦНС при преработката на информацията от непосредствените дразнители на
външната и вътрешната среда и придобиването от тях на свойства на условни
дразнители за различни дейности на организма И. П. Павлов нарече първа сигнална
система. Първата сигнална система е обща за животните и човека. Втората
сигнална система, която е присъща само на човека, представлява тази дейност на кората
на главния мозък, която обезпечава словесната сигнализация между хората,
осмислените действия под влияние словесни дразнители и предвиждането на техния
резултат. При втората сигнална система предметите и явленията се заменят със
специални сигнали – изговорени, чути или написани думи.
2
В долната част на челния дял, пред вторичното двигателно поле, в
доминантната хемисфера, се намира говорната двигателна зона, позната като
зона на Брока (полета 44 и 45). Тя управлява движенията на говорния апарат. При
увреждане на това поле настъпва загуба на способността за членоразделен говор
т.нар. моторна афазия.
Функционално тясно свързано с полето на Брока е слуховия център на
говора – центъра на Вернике. Разполага се в задната част на горната слепоочна
извивка. Увреждането му води до сензорна афазия (чува говора като звуци, но не
разбира речта).
3
Разстройство на говорните функции. Афазии
У човека, както изтъква И. П. Павлов, над първата сигнална система, която
осигурява анализа и синтеза на сигналите, постъпващи от околната и от вътрешната
среда на организма, се появява като извънредна прибавка, чисто човешката втора
сигнална система, „сигнали на сигналите”, където словото произнасяно, чувано,
видяно, може да предизвиква такива реакции, каквито е в състояние да
Благодаря (0)образуването на условните рефлекси, И. П. Павлов нарече висша нервна дейност.
Качествените разлики в проявите на висшата нервна дейност при човека и при
животните са говорът и свързаните с него процеси на мислене. Дейността на висшите
отдели на ЦНС при преработката на информацията от непосредствените дразнители на
външната и вътрешната среда и придобиването от тях на свойства на условни
дразнители за различни дейности на организма И. П. Павлов нарече първа сигнална
система. Първата сигнална система е обща за животните и човека. Втората
сигнална система, която е присъща само на човека, представлява тази дейност на кората
на главния мозък, която обезпечава словесната сигнализация между хората,
осмислените действия под влияние словесни дразнители и предвиждането на техния
резултат. При втората сигнална система предметите и явленията се заменят със
специални сигнали – изговорени, чути или написани думи.
2
В долната част на челния дял, пред вторичното двигателно поле, в
доминантната хемисфера, се намира говорната двигателна зона, позната като
зона на Брока (полета 44 и 45). Тя управлява движенията на говорния апарат. При
увреждане на това поле настъпва загуба на способността за членоразделен говор
т.нар. моторна афазия.
Функционално тясно свързано с полето на Брока е слуховия център на
говора – центъра на Вернике. Разполага се в задната част на горната слепоочна
извивка. Увреждането му води до сензорна афазия (чува говора като звуци, но не
разбира речта).
3
Разстройство на говорните функции. Афазии
У човека, както изтъква И. П. Павлов, над първата сигнална система, която
осигурява анализа и синтеза на сигналите, постъпващи от околната и от вътрешната
среда на организма, се появява като извънредна прибавка, чисто човешката втора
сигнална система, „сигнали на сигналите”, където словото произнасяно, чувано,
видяно, може да предизвиква такива реакции, каквито е в състояние да